Een awesome dag training bij Tiger Muay Thai

Een typische dag ging als volgt: om 7 uur begon de muay thai training met het rennen van ongeveer 5 kilometer in rustig tempo. Vervolgens schaduwboksen om op te warmen en daarna ging je met een van de trainers op typisch Thaise wijze een aantal ronden op de pads. Daarna afhankelijk van welke dag het was, werd het of sparren met boksen, of muay thai, of alleen clinchen. Aan het einde van de training werd er nog 200 situps gedaan en 100 pushups of soms mochten we zeven minuten in de plankpositie blijven terwijl een trainer je buik bewerkte met een stuk hout of met zijn (net zo harde) voet. Deze training eindigde rond 9 uur waarna je vol ging ontbijten en douchen.

Tussen de middag rusten bij het zwembad of gewoon slapen, vervolgens zorgen dat je op tijd luncht en klaarmaken voor de volgende training. Mijn reisgezel, Reggie, deed vaak in de ochtend twee lessen achter elkaar, crossfit en strength & conditioning, wat echt megazwaar is. Een keer in de week skipten we de ochtendtraining om dan te rennen naar de Big Buddha. Een run die slechts 4 kilometer is, maar wel supersteil omhoog! Een hele mooie manier van conditioneren en een die ik behoorlijk had onderschat. Vierenhalf kilometer en er dan 32 minuten over doen lijkt erg lang, maar in 35 graden Celsius steil de berg op was ik toch behoorlijk tevreden.

In de middag om 3 uur ging ik naar of de volgende muay thai les of naar personal training. De hoofdtrainer heet Robert en zijn ringnaam is Terminator. Nou dat heb ik geweten! Nadat hij doorhad dat ik serieus aan het trainen ben, hebben we regelmatig gespard en geclincht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik menig les hier heb geleerd op de harde manier, maar ik zou het zo weer over doen. Het grote voordeel van personal training is de echte aandacht die je krijgt. Hier geloof ik heilig in. De kleinste aanpassingen kunnen op termijn grote resultaten teweeg brengen en daar sta ik voor. Heerlijk om te zien dat aan de andere kant van de wereld er net zo over wordt gedacht.

20160218_173627

Dit duurde tot 5 uur en afhankelijk van hoe mijn lichaam voelde ging ik MMA doen, of pakte ik mijn rust. De sleutel is om echt bewust je rust te pakken, bewust goed en vooral heel veel te eten en je vaak laten masseren in de avond. Reggie deed vaak het einde van de dag circuittraining of personal training. Dit deden we zo 6 dagen in de week en zondag is voor rust en strand.  De tijd vloog voorbij en voor je het weet was het tijd om afscheid te nemen. Ik had nog niet eens alle lessen geprobeerd of bij een andere gym gaan kijken! Onnodig te vermelden dat we hier nog terug gaan komen, het liefst vele keren. Ik heb hier veel nieuwe dingen geleerd qua technieken, vooral in de personal training op et gebied van krachttraining en vechtsport. Plus ik ben er achter gekomen dat als je Jiu Jitsu doet op de grond dat je dan best heel vaak verslagen kan worden door meisjes van 30 kilo lichter met meer ervaring. Op naar de volgende!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*
*